Brev:
7 mdr. - mad og søvn
7. maj 2014
Alder:
7 mdr.
7 mdr. - mad og søvn
Hej Helen
Nynne er 7 måneder om et par dage, hun vejer ca 9 kg og er ca 72cm lang. Jeg synes det er rigtig svært med det mad. Du får lige vores dagsplan.
Kl. 7 Vågner
kl. 7.30 Havregrød med fugtmos som topping og vand i kop
(Lavet af 1/2dl havregryn 11/2dl vand og 5 skeer mme og smør, spiser ca 2/3-3/4)
Kl. 8.30/9 Lur
Kl. 11/11.30 vågner
Kl. ca 11.30 Rugbrødshapsere og sødmælk i kop
Kl. 13 Flaske 240ml - Lur
Kl. 14 Vågner
Kl. 15.30/16 Tykmælk med frugtmos, frugt i hånd eller bare frugtmos og vand i kop
Kl. 18 Aftensmad, får typisk nogle moste grøntsager, en kødbolle og noget sovs og vand i kop
Kl. 19 Flaske og puttes til natten, sover indtil 7 uden at vågne.
Jeg synes det med maden er rigtig svært, jeg vil rigtig gerne give hende det vi spiser, men jeg synes det er svært. Kan du komme med nogle gode familieretter, som vi som forældre kan spise, men som hun også kan få?
Nynne sover som du kan se en lang lur om formiddagen, for så kun at ville sove en time efter middag. Kan vi gøre noget for at ændre på det? Da der er rigtig lang tid fra 14 til 19. Jeg har prøvet, at rykke luren til lidt senere og sådan, men hun er bare dødtræt der omkring kl 13. Det samme om formiddagen, der er hun simpelthen så træt, at jeg ikke kan strække den til senere end 8.30 eller 9.
Har du nogle gode ideer til frokost? Lige nu spiser hun ca 1/2 bondebrød med leverpostej og lidt mayonnaise (er det ok med mayonnaise?)?
Får hun nok mælk? Hun sover jo et temmelig langt stræk fra 19-7 uden mad, men vi har prøvet med en drømmeflaske, og det ødelægger hele hendes søvn, hun vågner alt for meget og kan ikke sove igen, og hvis hun ikke vågner sådan op, kan man slet ikke få flasken ind i munden.
Hun har indtil for en lille måned siden altid vågnet omkring kl 5/6 hvor hun har fået en flaske, men det gør hun heller ikke længere.
Håber du kan hjælpe. Jeg er lidt på dybtvand med det her mad.
Med venlig hilsen
Nynnes mor